7 МИТА КАСАЕЩИ ГОВОРНАТА ТЕРАПИЯ

Речевата патология, известна още като логопедична терапия, е силно неразбрана концепция. Разбира се, вероятно всички сме чували за това. Но освен, ако ние или някой, когото познаваме, не се възползваме пряко от логопедията, нашето разбиране вероятно ще бъде тълкувано погрешно. Тази статия ще послужи за развенчаване на най-често срещаните логопедични митове.

 Мит 1: Логопедите лекуват само заекване или шепот.

Това са две от най-известните нарушения на говора. Заекването е на видно място в холивудския блокбъстър „Речта на краля“. Трябва обаче да се разбере, че логопедите лекуват широк спектър от нарушения. Те включват езикови увреждания, дисфагия (т.е. нарушение на преглъщането), глас, прагматика и социални езикови нарушения.

 Мит 2: Вашето дете ще го надрасне.

Въпреки че някои деца надрастват забавянето в развитието, няма начин да се гарантира, че вашето дете ще надрасне говорните или езиковите си увреждания. В най-добрия случай играйте на сигурно и се консултирайте с логопед възможно най-скоро.

 Мит 3: Логопедията е „време за игра“ за детето ми.

Логопедията често приема натуралистичен подход. Това означава, че инструкцията се слива с играта. Играта е особено полезна за обучение, защото е по-вероятно детето да остане ангажирано в процеса на обучение. Родителите трябва да повторят играта, въведена с логопедичната терапия у дома.

Мит 4: Детето ми е просто мързеливо. Може да говори, ако се налага.

Ако детето има брат или сестра, който говори вместо тях, това води до леко забавяне на езиковото развитие, децата инстинктивно практикуват езиковите си умения, докато се появяват. Ако е краткотрайно, това не би имало дългосрочни последици за детето. Също така остава вярно, че момичетата са склонни да проговорят по-рано от момчетата.

 Мит 5: Братята и сестрите на деца с говорни нарушения е вероятно да развият говорно разстройство.

Ежедневно децата са изложени на различни хора, които говорят около тях. Като цяло, помислете за разнообразието от положителни влияния върху развитието на комуникацията на вашето дете спрямо отрицателните влияния на брат или сестра или връстник с нарушена реч или език.

 Мит 6: Говоренето на „бебешки разговори“ е лошо за езиковото развитие на вашето дете.

Обичайно е възрастните да използват „бебешки разговори“ с бебета и малки деца. Това не е нещо, за което да се притеснявате. Бебетата често се наслаждават на ритъма на „бебешкия разговор“, като по този начин увеличават вниманието си към по-високи звуци, придружени с преувеличени изражения на лицето и жестове. Като цяло, когато използвате „бебешки разговори“, не забравяйте да използвате кратки фрази/изречения и повторения. Тази техника ще подпомогне развитието на езика, вместо да го възпира.

 Мит 7: Двуезичието води до нарушение на говора или езика.

Обичайно е децата, които растат, изучавайки втори език, да изживяват период от време, в който говорят по-малко. Това обаче не е непременно показателно за нарушение на говора или езика. Вместо това детето обработва нов речник и граматически правила, свързани с всеки език. Основните етапи на езиковото развитие остават същите за двуезичните деца. Също така е обичайно децата да заменят речника на различни езици (напр. „испански“).

 Горните логопедични митове са просто част от няколкото недоразумения. Когато се съмнявате, консултирайте се с логопед на вашето дете за разяснения относно развитието му.

КАК СЕ ПОЛЗВА ГРАФИКА

НЕ Е НУЖНО ДА СТЕ ТЕХНИЧЕСКИ ГРАМОТНИ, ЗАЩОТО ПИСАРИТЕ ЩЕ РАБОТЯТ ЗА ВАС!

Календара на ПИСАРИТЕ е най-доброто решение за онлайн планиране на срещи и резервиране на услуги за почти всеки бизнес, който продава услуги.

Архитектурата на нашата платформа е изключително гъвкаво и върховно решение за резервиране на услуги, което отговаря на нуждите на малки и големи предприятия със стотици служители на различни места.

Всеки наш клиент има сайт визитка, която ние старателно оформяме. Редактираме текстовете и обработваме графичните изображения, за да постигнем естетически изпипана визия, както и добро потребителско изживяване. В нея поставяме форма за запазване на часове- лесна и удобна за използване от клиентите.

КОНТРОЛЕН ПАНЕЛ ЗА ВСЕКИ СПЕЦИАЛИСТ

Всеки специалист има ВИРТУАЛЕН КАБИНЕТ. Част от функциите на Виртуалния кабинет са:

  • Акаунт за управление на профила и графика, където специалиста може сам да наблюдава и/или променя настройките;
  • Статистика за посещенията;
  • Въвеждане на услуги;
  • График на работните часовете;
  • Календар с резервации;
  • Следене на календара/ите на своя персонал;
  • Почивни дни;
  • Управление на направени свои резерцавии към други клиенти на сайта.

КЛИЕНТСКИ ПРОФИЛ

Потребителите имат възможност да запазват часове, както като гости на сайта, без да е необходима резервация, така и да си създадат свой потребителски акаунт. Там ще могат да следят вече направените резервации, да ги отменят или разсрочват за друг ден или  време, според всободните времеви диапазони на специалистите.

АКАУНТ ЗА ЧЛЕН НА ПЕРСОНАЛА

Ако има повече от един човек, който работи във фирмата и използва график, също се създава специален акаунт. През него ще може да се настройват услугите, работните часове и т.н. (подобeн на този на специалиста). Разликата е, че специалиста ще може да следи графика на всеки член от персонала от своя контролен панел.

КАК КЛИЕНТИТЕ ПРАВЯТ РЕЗЕРВАЦИИ?

Формата е удобна както за настолен компютър или палтоп, така и за таблет и мобилно устройство. Стъпките следват логическа последователност.

След направена резервация, клиентът и специалистът ще получават имейл известия за нова резервация, промяна в статуса на резервацията или пък персонално създадено известите.

ОНЛАЙН СРЕЩИ

Платформата ни предлага и възможност да се състоят онлайн срещи, използвайки една от двете програми:

  • Zoom
  • Google Meet

ЕКИПЪТ НА ПИСАРИТЕ ЩЕ СЕ ПОГРИЖИ УДОБНО ДА ИЗПОЛЗВАТЕ СВОИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ.

А ЗАЩО НЕ И ДА ПОЕМЕМ ЦЯЛАТА КОМУНИКАЦИЯ С ВАШИТЕ КЛИЕНТИ?!

Разполагаме със система за обслужване на клиенти и отлични умения за комуникация с тях. Обучени сме да прилагаме специализирани методологически принципи, синтезирани от най-добрите практики, които служат за оптимизиране на услугите, а именно да работим според британската система ITIL. Ние можем да поемем времеотнемащото общуване с клиентите, като им предложим високо ниво на обгрижване. А вие не е нужно да наемате отделен човек да върши тази работа и да отделяте много средства за това.

СИНХРОНИЗАЦИЯ С GOOGLE КАЛЕНДАР

Можете да синхронизирате графика си с Google Calendar, така че всички нови резервации, регистрирани през сайта, да бъдат автоматично копирани в Google Calendar и обратно.

Всеки час, който се запази през платформата на ПИСАРИТЕ, автоматично се отразява в Google календара на специалиста.  В описаниете на „събитието“ се съдържа цялата необходима информация за услугата. Ако се налага онлайн среща, автоматично се генерират линкове към Zoom или Google Meet. Само с клик на този линк се участниците се насочват към съответните платформи, без да е необходимо да се инсталират допълнителни апликации.

В случай, че специалиста има личен ангажимент, може да създаде събитие в личния си Google календар през компютър или телефон и това ще блокира часовете в платформата на ПИСАРИТЕ и няма да позволява да бъдат ангажирани от други клиенти.

Лесно се управлява свичко през мобилен телефон, без да се налага да се влиза в контролния панел/личния акаунт в сайта.

5 УПРАЖНЕНИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА КОНЦЕНТРАЦИЯТА

Как можете да помогнете на детето си да подобри своите умения за концентриране? Когато се налага децата да учат вкъщи с часове, почивката е от огромно значение, за да се избегне изтощение. Но след това е важно и да могат да се фокусират отново върху важните задачи.
Ето как бихме могли да развием уменията за концентрация на децата с пет забавни упражнения с ръце. Подпомагат координацията и свързването на двете полукълба на мозъка.

Упражнение 1: 7/3

Покажете с пръсти на двете ръце 7. След това бързо покажете отново с пръсти на двете ръце 3. Повторете няколко пъти като засилвате скоростта – движете пръстите колкото можете по-бързо и по-бързо.
След това сменете пръстите и ръцете, с които показвате числата.

Упражнение 2: Слонът

Обяснете на детето, че слонът иска да докосне големите си уши с хобота си.
Изпънете ръцете си напред. Кръстосайте ги една върху друга и сгънете долната в лакътя, така че да докоснете с нея носа си, а с горната ръка докоснете ухото си.
За да направите играта забавна, включете и издаване на звуци като слонче.
След това сменете ръцете.

Упражнение 3: Конуси за движение

Плеснете с двете ръце. Вдигнете лявата нагоре, а дясната надолу. Плеснете отново, вдигнете дясната ръка нагоре, а лявата настрани.
Повторете няколко пъти, а след това сменете ръцете.

Упражнение 4: Мозъкът

Когато допрем два юмрука един до друг те образуват, ориентировъчно, размера на мозъка ни.
Допрете двата свити юмрука пред себе си. Разтворете лявата длан и я докоснете с десния юмрук. Плеснете с две ръце (с отворени длани).
Отново свийте два юмрука един до друг. Разтворете дясната длан и я докоснете с левия юмрук. Плеснете с две ръце.
Повторете упражнението, като засилвате скоростта.

Упражнение 5: Малкото лазещо паяче

Допрете палеца на лявата ръка с показалеца на дясната. След това допрете десния палец с левия показалец.
Представете си, че това е една стълба, по която малкото паяче се катери.
Вдигнете десния показалец нагоре. Вдигнете и левия палец нагоре и отново ги съединете в стъпало.
Вдигнете левия показалец нагоре. Съединете го с десния палец.
Паячето се катери, и катери!

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ЛОГОПЕДИЧНАТА ТЕРАПИЯ?

Логопедичната терапия представлява оценка и коригиране на езиково-говорните нарушения. Може да се прилага както при деца, така и при възрастни. Много хора смятат, че терапията е подходяща само за деца с речеви нарушения, които засягат произношението, но тя е подходяща и при затруднения на писмения и говорим език, повишена саливация, нарушени хранителни умения.

Кога се нуждаем от терапия:

  • При нарушения на артикулацията- неправилно изговаряне на един или повече говорни звукове. Изразява се в липси, замени и изопачаване на говорните звукове.
  • Нарушена плавност на говорната продукция- многократни повторения на звукове, срички, думи и удължаване на звукове
  • Нарушения на рецептивната реч- нарушена е способността за разбиране на речта.
  • Нарушения на експресивната реч- невъзможност за произнасяне на думи, формиране на изречения, но със запазена способност за разбиране на речта.
  • Афазия – придобито езиково нарушение, което засяга способността на човек да говори и да разбира другите, да чете и пише.
  • Дизартрия – нарушение на произношението, вследствие на недостатъчна инервация на речевия апарат, поради поражения на нервната система.
  • Дислексия –неспособност за четене и разбиране на прочетеното

Как протича логопедичната терапия?

 При първо посещение логопедът провежда обследване и установява вида на комуникационното разстройство и изготвя терапевтичен план за работа. Терапията може да се провежда индивидуално или групово в малки групи. Може да продължи от няколко месеца до няколко години. Колкото по-рано започне, толкова по-ефективна ще бъде.

Логопедичната терапия може да се прилага при широк спектър нарушения в речта и езика, при деца и възрастни. С ранна намеса логопедичната терапия може да подобри комуникацията и да повиши самочувствието.

Превод от английски: Тихомира Бориславова

  • Тихомира Бориславова

НЕВРОРЕХАБИЛИТАЦИЯ

Неврорехабилитацията е интердисциплинарна област в неврологията, физикалната и рехабилитационната медицина.  Тя е цялостен терапевтичен подход, насочен към пациенти с болест или увреда на нервната система. Това е активен процес, с който се подобрява качеството на живот, подпомага се функционалното и когнитивно възстановяване на пациента и с активната подкрепа на терапевта, съдейства да се адаптира към новите условия да се интегрира успешно и пълонценно в социалната средата.
Съвременната неврорехабилитация се базира на теорията за невропластичността  – известна също като мозъчна пластичност – способнотта на мозъка да се променя през целия живот на индивида, като например мозъчната активност, свързана с дадена функция може да се прехвъли на друго място. Още през 1762 г. швейцарският философ Жан-Жак Русо пише в книгата си „Емил, или за обучението“, че организацията на мозъка се влияе от опита ни и че имаме нужда да „упражняваме“ сетивата и умствените си способности, така като упражняваме мускулите си. Човешките същества се променят през целия си живот, заради „възможността си за усъвършенстване“.
Целта на този подход е да се подпомогне възстановяването на нервната система от увреждането,  да се намалят или компенсират функционалните промени, които произтичат от това,  да помогне пациента да си върне възможно най-оптималното ниво на функционална независимост, като същевременно подобри цялостното му физическото, емоционално и социално състояние.
Неврорехабилитацията е подходяща при лечение на:

  • Съдови нарушения, като исхемичен инсулт, хеморагичен инсулт, субдурален хематом и преходни исхемични атаки
  • Инфекции като менингит, енцефалит, полиомиелит и мозъчни абсцеси
  • Травма, нараняване на мозъка и гръбначния мозък
  • Структурни или невромускулни заболявания като парализа на Bell, цервикална спондилоза, синдром на карпалния тунел, тумори на мозъка или гръбначния мозък, периферна невропатия, мускулна дистрофия, миастения гравис и синдром на Guillain-Barré
  • Функционални нарушения, като главоболие, замаяност и невралгия
  • Дегенеративни разстройства, като Паркинсонова болест, множествена склероза, амиотрофична латерална склероза (ALS), болест на Алцхаймер

Неврорехабилитация е предназначена да отговори на нуждите на пациента в зависимост от конкретния проблем или заболяване, които могат да причинят слабост, нарушено  равновесие, намалена подвижност,а това ограничава и намалява способността на  пациента в ежедневните му дейности. Ограничената физическа активност, причинена от някои неврологични състояния, могат също да доведат и до нарушена сърдечна и белодробна функция, умора, и в някои случаи социална изолация.
Неврорехабилитацията помага да се подобри качеството на живот на болния и неговото семейство.  Активното им участие е важно за успеха на терапевтичната програмата. В лечебния план се  използват специфични подходи като Bobath therapy, PNF, огледална терапия и други невростимулиращи, улесняващи  и специфично ориентирани методи насочени да подобрят баланса, координацията, равновесието, постуралния контрол, походката, силата, както и цялостната функционална активност и участие на болния.
Неврорехабилитацията е насочена към стимулиране на уменията и възможностите на хората с увреждания, на ниво участие и активност. Тя ги насърчава да работят на възможно най-оптималното  ниво на независимост . По този начин им помага да възстановят самочувствието, позитивното си отношение към новите условия на организиране на дейностите от ежедневието, да се адапират и да бъдат пълноценни.

Автор: Теодора Драговска

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Кабинет за кинезитерапия и логопедия.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=".vc_custom_1635402068577{margin-top: 20px

научи повече

Теодора Драговска

Кабинет за кинезитерапия и логопедия.

ТУК МОЖЕ ДА ЗАПАЗИТЕ ЧАС

Не е нужно да имате регистрация, за да запазите час.

Изберете услуга и натиснете НАПРЕД, за да видите всички свободни часове. Използвайте стрелките, за да разглеждате свободните времеви интервали < >

ПРИ ЗАТРУДНЕНИЯ С ФОРМАТА ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА ЧАСОВЕ, МОЛЯ, ОБАДЕТЕ СЕ НА 0896 705 725

ЗА ДОМАШНА ТЕРАПИЯ може да запишете час всеки вторник, четвъртък и събота. Домашните посещения се договарят предварително!

ЗА НОВИ пациенти, които желаят домашно посещение, е желателно първо за заявят БЕЗПЛАТНА първична консултация по Вайбър или в кабинета, за да може терапевтът да се запознае със състоянието му.

Loading...

През 1990 г. Теодора Драговска завършва Медицински колеж „Йорданка Филаретова“ със специалност „Рехабилитация“, а през 2002 се дипломира в Националната спортна академия със специалност „Кинезитерапия“. Има 17-годишен опит като специалист, придобит в неврологичната клиника на МБАЛНП „Св. Наум“ и 10 години като старши рехабилитатор в МБАЛ „Токуда“. През 2012 завършва и степен „Магистър по логопедия“ в СУ „Св. Климент Охридски“. Като логопед практикува в медицински центрове „Хирон“ и „Спектър“. През 2017 преминава обучение по неконвенционална рехабилитация – Кан терапия първа степен. От 2018 е сертифициран Бобат терапевт. Завършва курсове по PNF (проприоцептивно нервно мускулно улесняване) за напреднали 3B, терапевтичен подход при пациенти с инсулт, основан на PNF и Бобат концепция, по постизометрична релаксация, електростимулация, кинезиотейпинг.

ТЕРАПИИ

Неврорехабилитация

Неврорехабилитацията е интердисциплинарна област в неврологията, физикалната и рехабилитационната медицина. Тя е цялостен терапевтичен подход, насочен към пациенти с болест или увреда на нервната система. Това е активен процес, с който се подобрява качеството на живот, подпомага се функционалното и когнитивно възстановяване на пациента и с активната подкрепа на терапевта, съдейства да се адаптира към новите условия, да се интегрира успешно и пълонценно в социалната средата.

Неврорехабилитацията е подходяща при лечение на:

  • Съдови нарушения като исхемичен инсулт, хеморагичен инсулт, субдурален хематом и преходни исхемични атаки
  • Инфекции като менингит, енцефалит, полиомиелит и мозъчни абсцеси
  • Травма, нараняване на мозъка и гръбначния мозък
  • Структурни или невромускулни заболявания като парализа на Bell, цервикална спондилоза, синдром на карпалния тунел, тумори на мозъка или гръбначния мозък, периферна невропатия, мускулна дистрофия, миастения гравис и синдром на Guillain-Barré
  • Функционални нарушения като главоболие, замаяност и невралгия
  • Дегенеративни разстройства като Паркинсонова болест, множествена склероза, амиотрофична латерална склероза (ALS), болест на Алцхаймер

Кинезитерапия

Подходящ за всяка възраст като метод за възстановяване, лечение и профилактика. Подобрява както физическата активност, така и психосоциалното състояние и здраве. Подходящ е за употреба при заболявания и нарушения на опорно-двигателния апарат, нервната система, сърдечно-съдовата система и дихателната система. Кинезиотерапията е активен терапевтичен метод и се извършва с пълното участие на пациента. Това подобрява ефективността на лечението и качеството на живот.

Кан терапия

Кан масаж е профилактично-терапевтична балансираща система, включваща в себе си елементи на ароматерапията (етерично-маслен масаж), специални източни техники и най-вече акцент върху познания от богатия опит на древния български профилакто-терапевтичен фолклор. Кан масажът съчетава ефективността на гореспоменатите системи и има за цел да възражда древни български лечебни традиции, като поставя техния потенциал върху научна база, за да постигне следните резултати:

  1. Уравновесяване на мускулния дисбаланс
  2. Балансиране на центъра на тежестта
  3. Премахване на напрежението в меките тъкани и подобряване динамиката на ставите чрез отстраняване на функционалните блокажи
  4. Отстраняване на възпалителни процеси чрез средствата на ароматерапията
  5. Активиране циркулацията на жизнена енергия в човешкото тяло
  6. Изграждане на нови стереотипи
  7. Изграждането на трайни рефлекторни стимули
  8. Създаване на етерично-маслено депо с цел повишаване на имунитета
  9. Постигане на хормонален баланс на база комбинирания подход

Класически масаж

Масажът е древна терапия, позната от времето на Хипократ със своето лечебно и стимулиращо въздействие върху физиологичните процеси в тялото.

С масажа се въздейства върху кожните рецептори (за болка, температура, допир), като по този начин се предизвиква локална реакция в зоната на масажа или в по-отдалечени зони. Класическият лечебен масаж се прилага за:  подобряване на кръвообращението и дейността на нервната система, стимулиране на имунната система, релаксиране или тонизиране на организма, намаляване на умората и напрежението, натрупани в тялото, преодоляване на ежедневния стрес и умора.

Класическият масаж може да се приложи на цялото тяло или частично, под формата на:

  • масажна яка
  • масаж на главата
  • масаж на гръб
  • масаж на крака и стъпала
  • масаж на ръцете

Ароматерапевтичен масаж

Ароматерапевтичният масаж е вид мануален масаж, при който се прилага етеричномаслена композиция, индивидуална за всеки пациент. Есенциите на маслата проникват в кожата и чрез аромата си въздействат върху психическото и емоционалното състояние, облекчават се стресът и напрежението.

Може да се приложи както на цялото тяло, така и частично – гръб, лице, крака и ходила, ръце.

Преди всеки масаж се изготвя индивидуална терапевтична карта за всеки пациент. Въз основа на нея терапевтът подбира подходящите етерични масла, като по този начин се приготвя индивидуална ароматерапевтична смес.

Комбинирана терапия

Съобразно индивидуалните оплаквания и нужди на пациента терапията може да се разшири и да се приложи от една страна кинезитерапия под формата на специфични упражнения, която да се комбинира с масаж. Така например при болки в гърба или кръста прилагането на класически масаж ще подобри циркулацията на кръвта и лимфата. По този начин ще се отпусне повишеният мускулен тонус, ще намалее болката. Това ще подготви мускулите за следащия етап от терапията – специфични упражнения за мускулите на гърба, кръста и корема.

Комбинирана терапия при пациенти с инсулт

В някои от случаите пациентът има нужда освен от специфична кинезитерапия, насочена към индивидуалните двигателни нужди и от говорна терапия за подобравяне на възможностите за комуникация. Движението подпомага говора и обратно. Поради това е добре двете терапии да се приложат заедно.

Логопедия

Извършва се диагностика и терапия на говорни и езикови нарушения при деца и възрастни. Терапии на говорни нарушения при:

  • артикулационни нарушения – свързани с неправилното изговаряне на един или повече звукове. Проявява се като пропускане на звук и присъства в речта на децата в периода на проговаряне (например „тота“ вместо „торта“). Обикновено симптомът е преходно явление и се преодолява спонтанно в процеса на израстване;
  • заместване – замяна на един звук с друг. Трудният за изговаряне звук се замества от друг по-лесен (например „ботуси“ вместо „ботуши“). Това е най-често срещаният симптом на артикулационно нарушение при децата;
  • изопачаване – изговаряне на несъществуващ звук на мястото на определен труден звук. Това е най-типичният симптом на нарушена артикулация и най-трудно поддаващ се на корекция, например звуковете „с“, „з“ и „ц“ „ се изговарят с поставяне на езика между зъбите, вместо зад тях;
  • нарушение на речевата плавност – заекване. Свързано е с удължаване или повтаряне на звукове, срички, думи, фрази;
  • дизартрия – цялостно говорно нарушение, при което са засегнати всички компоненти на говора: дишане, фонация, артикулация и прозодика;
  • афазия (при възрастни) – придобито нарушение на езиковите функции, в следствие на мозъчна увреда. Нарушена е способността за езиково кодиране (пораждане, създаване на езикови съобщения) и езиково декодиране (разбиране, осмисляне на възприетите езикови съобщения). Може да се прояви в чист вид, когато разстройството засяга само езиковите функции, но много често нарушението е свързано със засягане на висшите корови функции – гнозис и праксис.

Онлайн терапия

Кабинетът предлага и онлайн говорна терапия. Подходяща е за деца и възрастни с артикулционни нарушения, както и за подобряване на говорната дикция и дишане. Също така е подходяща за пациенти с афазия (придобито езиково нарушение), в случай на запазено разбиране на устната и писмената реч, съхранени повторна и автоматична реч и умения за четене и писане под диктовка. Терапията се извършва с активното участие и подкрепа на близките и е съобразена с възможностите на пациента.

Oнлайн терапията се договаря предварително с терапевта!

Домашна терапия

За навременното, ранно възстановяване и укрепване на пациента може да се направи посещение в дома. Включва се подробно запознаване с медицинската документация, уточняване на подходяща кинезитерапевтична или говорна терапия, честота на посещенията и продължителност на терапевтичния курс. Ако пациентът се нуждае от възстановяване на двигателната активност и независимост в ежедневието, както и от говорна терапия, двете могат да се включат в една терапевтична сесия.

Домашните посещения се осъществяват в понеделник, сряда и петък между 15 и 18:30ч., както и всеки делничен ден от 8:00ч. Нужно е да се договорят предварително с терапевта. Ако сте нов пациент, препоръчваме да резервирате Първична консултация по Вайбър или на място в кабинета, която е безплатна.

ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ И ЦЕНИ, ПОСЕТЕТЕ САЙТА НА ТЕОДОРА ДРАГОВСКА

ГАЛЕРИЯ

ИНТЕРЕСНО